Design Thinking Crash Course
Maria Ravegård, Linda Holmqvist och Michelle Sundqvist, Forefront Consulting Group

Varmt välkommen till tre intensiva timmar i Design Thinking, som är en agil metodik inom Service design. Med ett användarcentrerat fokus hjälper Design Thinking företag och organisationer att nå innovativa och effektiva lösningar. Metoden kan appliceras på i stort sett alla typer av problem och utmaningar i ett företag eller en organisation. I denna intensiva workshop får du prova på processen i komprimerat format. Du och ditt team kommer under strukturerade och lekfulla former att ta er från utmaning och insikter, till idé och prototyp. Vi lovar er intensiva timmar med mycket skratt!

  • Insikter från ett empatiskt förhållningssätt
  • Idégenerering med utgångspunkt i insikter
  • Feedback och iteration
  • Prototyping och iteration

Maria Ravegård, Linda Holmqvist och Michelle Sundqvist är Service Designers & UX Strateger på Forefront Consulting Group.  Workshopledarna under denna session jobbar alla tre med Service Design på Forefront och brinner för Design Thinking som processmetod. De arbetar dagligen med att förstå

användaren ur ett empatiskt perspektiv och designa med insikter som utgångspunkt. De är vana och uppskattade ledare av workshops, co-creations och hackathons och arrangerade nyligen en workshop med 200 deltagare. Ta med dig ditt bästa ”YES, AND …!” och upplev en ny väg till innovation och kreativ kraft hos dig och ditt nya team!